6/25/2014

ベクターイラスト Vector Illustration


ビットマップイラスト一本だったユニクですが、重い腰を上げてIllustratorの勉強を始め、ベクターイラストを作り始めました。
まだ試行錯誤の段階ですが・・・

ペンツールが私は鬼門だったのですが、慣れると楽!!

ベクターイラストにすると拡大縮小でも劣化しないし、クライアント様も使いやすくていいよね!と思っていたのですが、私のタッチは版画調イラストがメインなのでこちらでもそのタッチで行くつもりなのですが、あの独特のカスレが縮小したら潰れてしまいタダのベタになってしまうこと多々・・・課題はまだまだ山積みです。

I just started studying using Adobe Illustrator and drawing illustration with it.

I usually use Photoshop to paint illustration but sometime I need to use this application recently.
The Pen tool was not familiar at all for me, however, I realized it's a very easy tool to draw when I have got used to it.
By the way, I wonder if the Brush tool has existed from recent version?? This is so nice tool. 

0 件のコメント: